Третя молодість MEGANE.

Чому третя? Це вже третій фейсліфтинг третього покоління Рено Меган. Змінилось не багато, основні зміни в передній частині авто. Інші фари, решітка радіатора, бампер, решта змін малопомітні.

 

Нове лице Мегана ідеально інтегроване з вже добре відомим силуетом і не здається, як це часто буває після рестайлінгу, що воно зі світу іншого ніж кузов. Зовсім навпаки. Результат - відмінно! Так і хочеться сказати: ну чому не можна було так зразу зробити? 

Ну і вже зовсім приємно споглядати на задню частину авто та її фонарі в стилі «Зад Порш Панамера».  
Ефективні підштамповки на передніх та задніх крилах лише підсилюють ефект. До речі передні крила тепер не пластикові, як це було в попередньому поколінні, а металеві. В чому справа? Вся справа в різних коефіцієнтах температурного розширення пластмаси та металу. Оскільки вони різні, Рено був змушений робити більші зазори між цими деталями. Зараз зазори значно менші і це підвищує візуальний рівень якості. Принаймні так думають в Рено. Обійшовши навколо авто, не відчуваєш що ця модель вже на завершальному етапі свого циклу. Дизайн актуальний, а завдяки омоложеню ще й до того ж в тренді.
Довго ходити довкола авто не буду. Сідаю за руль. Машина з двигуном 1,5  дизель, 110 к.с. і, не так давно недоступною в прайсах, 6-ти ступеневою коробкою автомат, а точніше і правильніше з роботизованою коробкою з двома щепленнями EDC (Efficient Dual Clutch). Коробка передач заслуговує на окрему розповідь. На сьогодні це єдина коробка передач, яка використовує електричні приводи щеплення та передач. Всі решта виробники користуються гідравлічними приводами. Час перемикання передачі становить 0,29с. Для прикладу всім відома DSG від Фольксвагена перемикається за 0,2с
Взявши в руки нетиповий для марки Рено ключ-розкладушку, вставляю його замок запалення. Машина в базовій комплектації Authentique з єдиною додатковою опцією «підігрів передніх сидінь» , а тому карточка-ключ не для неї. Архітектура передньої панелі тішить око, матеріали добротні, хоча це не завжди синонім слова мякі. Так наприклад карти дверей зроблені з жосткого та гремучого пластику. Спробуйте покласти щось тверде в бічні кишені і ви одразу шукатимете цвіркунів в салоні. Візуально ситуацію рятують текстильні вставки в картах і обтягнуті тим самим матеріалом підлокітники. В вищих комплектаціях ще присутні пластикові вставки та обрамлення динаміків срібного кольору, що дуже різко змінює на краще привабливість карт дверей. Приємно що вже в базі є імпульсні передні та задні електросклопідіймачі, зовнішні дзеркала заднього виду з електрорегулюванням та обігрівом, центральний замок (з автоматичним замиканням дверей при початку руху), аудіосистема CD/MP3/USB з підкермовим пультом управління та Bluetooth, передній центральний підлокітник, протитуманні фари. Ну і звісно є кондиціонер, ABS (антиблокувальна система гальм) + EBV (система розподілу гальмівних зусиль)+ AFU(Система допомоги при екстреному гальмуванні), ESP(система курсової стійкості) + антибуксувальна система. Стомились від переліку, а це лише база.

 

Дещо денонсує з загальною картиною передньої панелі блок керування пічкою та кондиціонером, таке враження, що його без змін поставили сюди від іншої моделі. Що не далеко від істини, адже це уніфікований блок, який зустрічається і на інших моделях Рено. Дуже гармонійно в порівнянні виглядає блок двухзонного клімат-контролю. 
Крісла базової моделі відрізнються від крісел дорощих комплектацій лише наявністю декількох мілких деталей в обшивці подушок, до того ж обшитих гарною світлою строчко. У всьому решті крісла однакові, це правильні європейські крісла, яким вистачає діапазону регулювань при моєму рості 187см. Присутнє регулювання водійського крісла за висотою. Кермо налаштовується лише в одній площині, вверх-вниз, але за кермом досить швидко і зручно влаштовуєшся. Я спеціально розпочав розповідь про інтерєр з речей, на які ви звернете увагу не зразу, тому що річ від якої важко відвести погляд при попаданні в авто – це виразна та яскрава панель приладів. Вона настільки яскрава, що потребує регулювання яскравості освітлення і він тут є. В темну пору суток, при максимальній яскравості відчуваєш ефект підсвітлення обличча. Звертали увагу коли авто їде в темноті, а пасажир в цей момент перглядає щось на планшеті або великому смартфоні, таким чином підсвітлючи себе в темному салоні. Тут схожа ситуація. Але у всьому решта панель приладів зручна: чіткі покази електронного спідометра, тахометр класичний, зі стрілкою. В випадку з тахометром, це явний плюс, оскільки читаєміть таких електронних пристроїв значно гірша і власники Рено Сценік 3 з електроними тахометрами це підтвердять. Покази рівня палива та температури виконані в вигляду кілець з секторами, які світяться відносно рівня. І якщо у випадку палива все зручно і зрозуміло, то рівнем температури двигуна ні. Справа в тому, що коло має 3 різних за розмірами сектори з мітками. Так от, повністю прогрітий дизельний двигун – це лише один перший і найменший сектор. Напочатках здається що ти їдеш на ще не прогрітому двигуні, але до цього звикаєш.
Дещо не вистачає ширини підлокітника на дверці, виробник явно міг його зробити ширшим.

Користування підкермовими перемикачами просте та ергономічне. Дуже здивувала неможливість одним легким поштовхом перемикача двірників ввімкнути двірники на один взмах. Ти змушений вмикати і зразу вимикати імпульсний режим для банального зганяння роси з вікна.
Мікрофон системи голосного зв'язку розміщений коло плафону освітлення салону
Ну і те що не сподобалось зовсім – це звук штатної аудіосистеми. Низьких частот майже нема, а зі збільшенням звуку і ті що були розсіюються. Незручними виявилися дуже мілкі кнопки фіксованих радіостанцій, ситуацію рятує підкермовий пульт управління аудіосистеми, завдяки якому про існування кнопок керування на самому пристрої забуваєш майже зразу. Через Блютуз система дуже швидко адаптувалась до мого IPhone. При спілкуванні через голосний зв'язок авто якість голосу в динаміках та трубці співрозмовника виявилась на висоті. Погіршення співрозмовника в авто відмічалось лише коли водій відвертав голову до лівого дзеркала, тим самим віддаляючись від мікрофона в авто, який розміщений по центру спереду в обшивці стелі.

Заводжу двигун – і одразу відчуваю: в мене «тракторець». Яскраво виражений звук дизельного мотора і якщо на холостих обертах в середині він поміркований, то ззовні це дзвінкий роботяга. Дивну особливість я помітив, зі збільшенням обертів картина змінюється: ззовні звук стає м'якшим, менш виразним, от в салоні навпаки з'являється характерне стрикотіння і часами коли оберти стрімко зростають відчувається пронизливе завивання дизельного двигуна і діє воно стрімголов – зразу хочеться скинути оберти. Виявити цю характерність можливо лише при дуже активній їзді, а тому більшості споживача турбуватись не варто, хоча на лице явна економія на шумоізоляції моторного відсіку.
Сам двигун об'ємом 1.5 літра з прямий впорскуванням КОМОН Рейл, потужністю 110к.с. та обертальним моментом 240 нм при 1750 об/хв, не новий. Компанія Рено вже використовує його на інших моделях компанії, якщо не на всіх, за деяким малим винятком. З чого роблю висновок, що двигун перевірений часом і позбавлений всіх дитячих хвороб. Паспортний розгін цієї машини 11.9 сек. Багато – скажуть скептики, але повірте це відчувається лише при старті. Як би ви не старались різко натиснути на педаль газу, автомобіль лише по різному буде гудіти двигуном, в реальному ж розгоні різниця буде мінімальна. І вот в чому справа. Роботизована коробка EDC містить два сухих щеплення, тому, щоб уникнути зайвого перегрівання, інженери Рено запрограмували її так що при різких стартах вона береже диски щеплення від перегріву. Але як тільки авто рушило ситуація змінються під педалью газа ви відчуваєте сочний запас тяги і його вистача будь-де в місті та на трасі. Обгони навіть на малих участках для обгону видаються легко і при цьому з резервним запасом тяги під правою ногою. З повним багажником, чотирма пасажирами та звісно водієм ситуація з динамікою практично не змінюється. Тяги достатньо для всього. Коробка взірково пермикається і ці перемикання дуже рідко коли вдається вловити пятою точкою. Робот бездоганно навчили ловити оптимальний крутний момент двигуна практично при будь-якому стилі водіння. Хоча при їзді «повзу», коробка намагаючись бути економною пробує швидше перемкнути вищу передачу. От перемкнувшись вверх, ви раптом вирішуєте трохи пришвидшитись і тут коробка веде себе так: нічого, розженусь на цій верхній передачі, двигун починає виявляти своє невдоволення недостатком тяги дуже неприємним тарахкочучим звуком, оскільки він майже на холостих, а коробка все ще намагається економити і не спішить опустити передачу вниз. Виправити це можливо миттєво – трохи більшим натиском на акселератор. Відклик від педалі газу дизеля та робота майже лінійний. Як натисну так і поїхав. Загалом симбіозу дизельного двигуна та робота вдосталь вистачає для поміркованої їзди по місту та швидкого пересування по трасі.
Рульове кермо на Мегані з елетропідсилювачем. Рено використовував електропідсилючач керма ще на попердньому поколінні Мегану. І тоді я памятаю була явна нехватка інформаційності в колонульовій зоні руля. Зараз від цього ефекту не залишилось і сліда. Інженери постарались. Передаточне число електропідсилювача зменьшили, оптичний датчик крутного моменту замінений на індукційний, який в чотири рази швидший, тактова частота роботи блока керування зросла з 400 гц до 1000. Результат на лице, хоча працювати є ще куди. Кермо стало інформативнішим, кращою стала зворотня інформатнисть від руля, але… В місті, на малих швидкостях, руль занадто легкий, я навіть сказав би небезпечно легкий для водіїв-початківців. При різких маневрах при перевищенні розумної швидкості, на зразок об'їзду перешкоди з виїздом на зустрічну смугу та подальшим поверненням на свою, відчувається втрата інформативності після виходу на сусідню смугу. І якщо відстань до повернення в свою смугу мала, в якийсь момент доводиться діяти інтуїтивно. Хоча інтуїтивність майже зразу починає наповнюватись наростаючим зворотнім звязком від руля. На трасі авто веде себе прогнозовано і з достатньою кількістю зворотньої інформації, інформативність руля починає знижуватись при досягнені відмітки в 160км/год. Далі авто починає вимагати більшої сконцентрованості водія на кермі. Задня балки підвіски з запрограмованою жорсткістю, що мало компенсувати відсутність заднього стабілізатора, покликана покращувати ситуацію але вона так само працює лише до певної межі. Керованість Мегана не підштовхує до ізди «на межі», але майже на відмінно справляється з повсякденним використанням.
Неперевершена плавність ходу! Цим завжди хизувались авто марки Рено над конкурентами. Брустчатка, вибоїни, трамвайні колії, добавте в цей список все що забажаєте, авто ніби вище цієї всієї метушні, щоб реагувати на це. На тестовому авто встановлені високопрофільні шини розміром 205/65 р15, окрім того зимові Good Year Ultra grip Ice2. І це ще більше додає комфорту авто. Лежачі поліцейські на швидкості 50км/год не пробивають підвіску, а на швидкості 30 км/год передаються лише легким поштовхом.
В салоні просторо лише спереду, ззаду місця бракує. При моєму рості 187см, впритик всівся сам за собою. Коліна піджаті, простору для ступенів маловато, особливо якщо передне крісло опущено вниз. Хоча по ширині місця достатньо для трьох пасажирів. Ззаду буде зручно пасажирам ростом до 180см.
Форма багажника правильна, розміру в 372 літри достатньо. Придертися можна лише до рівня порогу багажного відсіку – хотілось би меншої висоти. Ну і в знаки дається дутий дизайн заднього бампера – від заднього краю авто до початку багажного відсіку добрих 15 см і тому при завантаженні доводиться постійно згинатись вперед   
Окремо хотів розповісти про фари. Освітлення дороги ближнього світла рівномірне і плавне, відсутня різка грань втрати освітленості. Дальнє світло також виявилось на висоті, а от до протитуманних фар з'явились запитання. Їх світло дуже скупчене та сконцентроване навколо переднього бамперу. Візуально при ввімкненні здається що фари потрібно відрегулювати, але схожий ефект був помічений і на інших машинах. Випробувати їх в тумані змоги не надала погода, а тому залишаю для себе це питання не закритим. 
Велике дякую скажуть власники за кліренс в паспортні 16см. Є паркетники в яких він менший.
Запасне колесо розміщене ззовні знизу. Для того щоб його розблокувати потрібно відкрутити болт в багажнику. В такого рішення є як свої плюси так і мінуси. 
Головне для дизеля - економічність. Згідно паспортних даний середня витрата палива для дизеля з автоматом складає 4,4 літри. А що ж в реаліях? Після подолання маршруту Харків-Київ-Львів-Київ при моєму активно-поміркованому стилі водіння бортовий комп'ютер показував 6,0-6,5 літра. В місті витрата палива коливалась від 6,5 до 7 літрів. Середня температура за бортом під час тесту становила близько -8 градусів. Слід відзначити, що після ночівлі авто на відкритій стоянці та падінні температурі на дворі до -20 жодних складнощів з ранішнім стартом не виявилось.

Рено Меган третього покоління – це гармонійне авто, а з тяговитим дизелем та роботом це мало не ідеальний сімейний хетчбек. Можливо комусь захочеться щоб авто трохи швидше реагувало на кермо, трохи менше кренилося, трохи активніше відпрацьовувало задньою віссю в поворотах. Але це вже інша межа, межа за котрою стоїть Рено Меган РС. Всі вимогливим – ВЕЛКАМ В СВІТ СПОРТУ.


ЦІНА ПИТАННЯ

Дизельний Рено Меган на нашому ринку пропонується лише з одним дизельним двигуном об'ємом 1.5 літра та з механічною або роботизованою коробкою передач. Ціни починаються з 355тис.грн.* За версію з роботом просять від 391тис.грн.* В базі вже є Подушка безпеки водія і переднього пасажира, Дві фронтальні і дві передні бокові подушки безпеки, ABS (антиблокувальна система гальм) + EBV (система розподілу гальмівних зусиль)+ AFU(Система допомоги при екстреному гальмуванні) , ESP (система курсової стійкості) та антибуксувальна система, Протитуманні фари, Посилена підвіска, Центральний замок, Кондиціонер, Передні та задні імпульсні електросклопідіймачі , Зовнішні дзеркала заднього виду з електрорегулюванням та обігрівом, Аудіосистема CD/MP3/USB з підкермовим пультом управління та Bluetooth. Таке авто і побувало на тесті. Заводська гарантія на автомобілі – 3 роки або 100 000 км пробігу.


КОНКУРЕНТИ

Вибір дизельних хетчбеків з автоматом С-класу в нас мізерний. В більшості покупців ще лишаються в голові ті страшилки про авто на важкому паливі, котрі лунали подекуди навіть з автомобільних ЗМІ. Імпортери ж в більшості нехтували цим сегментом на нашому ринку, оскільки це вимагало від них плідної роботи з виробниками. А всі виробники в першу чергу намагаються задовільнити пріоритетні ринки для себе на яких дизельні авто є фаворитами, серед яких на жаль України поки що нема. А тому до вибору слід додати Фольксваген Гольф 2.0 DSG (ціна від 589тис.грн.*), Сітроен С4 1.6 e-HDi PКПП (ціна від 432тис.грн.*). Донедавна на ринку ще був Пежо 308, але в зявзку зі зміною покоління він зник зі складів імпортера.
*- ціни станом на 1.02.2015, взяті з інтернет-ресурсів офіційних дилерів.

1 коментар:

  1. Класна машина.
    В самого така, тільки механіка/бензин
    Тест драйв в Ашані на Петрівці)

    ВідповістиВидалити